sábado, 16 de mayo de 2020

O Funil de Vilavella.


El Pueblo Gallego. Fotos: Arjones

          O Funil, era o nome que recibía un tramo duns cincuenta metros da rúa Padre Crespo onde a estrada se estreitaba. Era tan pouco o espacio que non collían un coche e un camión ao mesmo tempo. Situándonos nos anos setenta, isto era aínda máis grave porque o único camiño que comunicaba Vigo e Pontevedra era atravesando o casco urbano de Redondela. Non existía nin a circunvalación e moito menos a Ponte de Rande. Por si fora pouco o firme estaba en mal estado. As pedras e a auga dos charcos salpicaban as fachadas das casas. Ademais, as beirarrúas eran estreitas e os retrovisores dos autobuses pasaban rozándote a cara, polo que había que pasar de un en un ou ceder o paso pegándote á porta dalgunha casa. Podedes imaxinarvos o grado de satisfacción que os cidadáns tiñan coas autoridades responsables. Fixéronse varias manifestacións sen resultados. O alcalde, daquela D. Pedro Otero Rey, sentíase tan frustrado que puxo o seu cargo a disposición do pobo.
El Pueblo Gallego. Foto: Arjones
Nestas estabamos, cando chegados o ano 1976, correu o rumor por Vilavella de que o Gobernador de Pontevedra estaba comendo no Xan Carallás. Polo visto, acababan de pasar uns gardas municipais de Vigo para escoltalo coas motos.Un grupo dunhas vinte mulleres, sen pensalo dúas veces, botáronse a rúa. En canto pasou a comitiva saltaron ao asfalto. Entre empuxóns aos policías e algún que outro insulto, lograron golpear o coche do Gobernador con paraugas e escobas. ¡Tivo sorte de non levar unha malleira!
           O problema veu despois, cando se decataron que o que ía no coche oficial era, en realidade, o reitor da Universidade de Santiago. O incidente sería publicado na prensa da época, polo que tan só se podía facer unha cousa. O alcalde mandou chamar ás mulleres implicadas na agresión. Logo dunha intensa reunión, decidiuse poñerlle un telegrama ao reitor para suavizar a tensión, explicándolle a confusión e pedíndolle perdón polo acontecido. A contestación non se fixo esperar. Por sorte, as desculpas foron aceptadas e o reitor entendía a reacción das veciñas. Xa falara co Gobernador para interesarse pola situación e poñíase a disposición do pobo de Redondela para todo o que fose necesario. A honra da vila estaba a salvo.
A caravana na Praza Ponteareas. El Pueblo Gallego. Foto: Arjones
           Aínda habería que agardar uns anos para que se construíra o Scalextric, desviándose así o tráfico da estrada nacional do centro urbano. A posterior reedificación de case a totalidade da rúa Padre Crespo dende este punto ata a praza Ponteareas levaría á desaparición do Funil.

Autor: Juan Migueles
BIBLIOGRAFÍA
El País
Faro de Vigo
El Pueblo Gallego
La Voz de Galicia
Aportes: Matilde Fernández

No hay comentarios:

Publicar un comentario