lunes, 30 de marzo de 2020

Mendiño (S. XIII-XIV) Trobador Medieval

Foto: Juan Migueles

Nos cancioneiros portugueses pode aparecer coma Mendiño, Mendinho ou Meendinho. Del non se coñece ningún dato e tan só se conserva unha única cantiga de amigo que é considerada unha das máis importantes da literatura trobadoresca galego-portuguesa. A cantiga fala da Illa de San Simón, polo que o consideramos un persoeiro de Redondela a pesares de que se descoñeza o seu lugar de nacemento. Adicóuselle o Día das Letra Galegas de 1998, compartindo este galardón con Martín Codax e Johan de Cangas. Por este motivo na illa de San Simón erixiuse unha estatua que lembra aos tres trobadores. Unha rúa e un instituto de Redondela tamén reciben o nome de Mendiño.

Sedia-mi eu na ermida de San Simion
e cercaram-mi as ondas, que grandes son ;

¡eu atendendo o meu amigo,

eu atendendo o meu amigo,


Estando na ermida, ante o altar,
(e) cercaron-mi as ondas grandes do mar ;

¡eu atendendo o meu amigo,

eu atendendo o meu amigo !


E cercaron-mi as ondas, que grandes son ;
non ei (i) barqueiro nen remador ;

¡eu atendendo o meu amigo,

eu atendendo o meu amigo !


E cercaron-mi as ondas grandes do mar ;
non ei (i) barqueiro, nen sei sei remar ;

¡eu atendendo o meu amigo,

eu atendendo o meu amigo !


Non ei (i) barqueiro nen remador ;
morrerei, fremosa, no mar maior ;

¡eu atendendo o meu amigo,

eu atendendo o meu amigo !


Non ei (i) barqueiro, nen sei remar ;
morrerei fremosa no alto mar  ;

¡eu atendendo o meu amigo,

eu atendendo o meu amigo !

Cancioneiro da Vaticana : 438 e Cancioneiro da Biblioteca Nacional : 568.


Autor: Juan Migueles


BIBLIOGRAFÍA

Unidade didáctica. Personas que dan nome as rúas e prazas de Redondela. Xosé Manuel Moreira Docampo. (Inédito. Fondos da Biblioteca de Redondela)

Galipedia

Wikisource


No hay comentarios:

Publicar un comentario