lunes, 27 de abril de 2020

Personaxes 2ª metade do S.XX (1). Douglas

        Era da familia dos Cochechos e dos Pintantes. Naceu cun pé máis curto que o outro e ademais era gangoso. O que para outros podería ser unha desgraza para el era unha vantaxe, xa que ninguén se atrevía a pegarlle. Cando se metía con alguén e se pasaba da raia dicía -"¿Como me vas a pegar se es máis forte e eu son un coxo, non te da vergoña?"; e así librábase dunhas labazadas.
        Traballou na fábrica de Regojo, onde se metía coas mulleres dicíndolle piropos e outras lindezas máis subidas de ton, tales como que pasaran dunha en unha ó baño que lles ía facer un favor. Cando o seu encargado lle reprochou a súa actitude, dixo na súa defensa: -“¿Que queres que faga? Elas métense comigo e eu que son, ¿un home ou un cabalo?”
         Nunha ocasión na que O Veneno tiña un conflito polas terras coa súa nai, Douglas en vinganza, colleu unha pistola enferruxara que atopara cavando na súa veiga, e obrigouno a meterse nunha cuneta, a carón da igrexa de Vilavella, que estaba ateigada de auga. Na axuda do pobre Veneno acudiu o Policía Municipal Ferpello. Pero non se deixou amedrentar e obrigou a Ferpello a meterse tamén na cuneta O pobre municipal tan só puido dicir:-“Estás jodido estaste a meter coa autoridade.” Ao que Douglas respondeu: -Jodidos estades vos que estades na cuneta”. Pouco despois iría a garda civil a casa do delincuente a requirirlle que entregara a arma. -“Hai a tedes, esta toda esferruxada.” Os axentes rían tanto, que nin sequera o detiveron.
         Durante unha tempada Douglas andaba polas rúas cunha machada no cinto. Cando lle preguntaban porqué a levaba, contaba: -“¡Vou rachar ó meu irmán! Eu andaba a entrarlle na bodega por unha xanela pequena para beberlle o viño, máis deuse conta que o barril estaba a baleirarse e deume unha malleira. Eu dicíalle, -¡Irmán, non me pegues! E el contestaba, -¡Nin irmán nin hostias! ¡Que malleira me deu, que malleira!”
         Noutra, sorprendérono tentando entrar nunha casa. Os veciños acoderon co que tiñan á man: fouces, machados..., e cando atoparon a Douglas subido a unha viña, este dixo: -“¿Que roubar, nin roubar? Eu o que quero é pinar á filla, pero a desgraciada non abre a fiestra”.

Autor: Juan Migueles

BIBLIOGRAFÍA
Aportes orais.

No hay comentarios:

Publicar un comentario